Výroční zpráva marketingového ředitele
3. 5. 2009
Výroční zpráva marketingového ředitele
Žádné společnosti by nemělo chybět oddělení marketingu, které se stará o její zviditelnění a také o informování okolnímu prostředí. Proto jsme do této funkce zvolili takové lidi, kteří by dokázali tento předpoklad zprostředkovat a oslovit tím ostatní studenty. Teď, když už jsme téměř na konci, víme, že bychom se bez dobrého marketingu neobešli.
Naší první akcí byla Burza učebnic. Ač nezkušení, chtěli jsme se s tímto úkolem řádně vypořádat. Naši mluvčí vyhlásili do školního rozhlasu den a místo konání a už jsme jen netrpělivě čekali, kolik studentů přijde. Účast byla velice hojná především z řad studentů prvních ročníků, jimž jsme velmi pomohli. Zkrátka nepřišly ani čtvrté ročníky, které si chtěly trochu přilepšit. Naše první zkouška ohněm vyšla výborně.
Druhou akcí byla účast při celostátním Srdíčkovém dni. Tato akce byla zaměřena na pomoc dětem a za její výtěžek se nakoupily zdravotnické přístroje. Proto jsme vytvořili skupinky po dvou, někdy i po třech. Každý student dostal vizitku, informační leták pro spoluobčany a kasičku na peníze. Počasí nám ten den příliš nepřálo, ale lidé byli vcelku vstřícní a ochotní pomoci. A tak jsme odcházeli s lepším pocitem a navíc další podařenou akcí.
Třetí akce - Educa 2008, byla zaměřena převážně na rodiče a jejich děti. Akce se konala v Tipsport Areně, kde každá střední i vysoká škola z Liberce a okolí měla svůj vlastní stánek.
Náš stánek byl přímo u vstupu, a tak jsme kolemjdoucí maminky a tatínky s dětmi, kteří se u našeho stánku zastavili, hned zasypávali hromadou informací a zábavným videem o naší škole.
Tato akce patřila k těm náročnějším, ale myslím, že jsme předali spoustu podrobných zpráv a pomohli tak v rozhodování nemálo budoucím studentům naší školy.
Opět jsme měli napilno při akci Den otevřených dveří OA, který se konal 15. listopadu 2008. Vzhledem k předchozí akci Educa 2008 jsme očekávali velký zástup rodičů s dětmi. Od ranních hodin až do odpoledne jsme příchozí prováděli po celém našem zařízení a podávali jim vyčerpávající informace. Občas jsme se museli vypořádat i se záludnou otázkou. Za to se nám dostalo uznání od pana ředitele spolu s pochvalou. A tak jsme zakončili další úspěšnou akci.
Novou, už pátou, akcí byl Mikuláš, který se konal 5. 12. 2008. Vše jsme připravovali už týdny dopředu, kdy každý člen naší společnosti měl za úkol opatřit si originální převlek anděla, čerta nebo Mikuláše. Také jsme si sehnali sponzorské dary od společnosti Lipo, takže jsme měli pěknou nadílku pro horečně nedočkavé děti z mateřské školy, kam jsme se chystali. Ze začátku byly děti nejisté, ale po chvíli se rády zapojily do našich her a všechny si to pořádně užily. A tak jsme vyzkoušeli zase něco nového a moc se nám to líbilo.
Šestou akcí byl Valentýnský den. Začali jsme s vylepováním srdíček s motivy Valentýna po celé škole pro navození atmosféry. Poté každý musel napéci nějaký sladký zákusek, popřípadě něco koupit. Datum a podrobnosti se vyhlásily v rozhlase. V den Valentýna jsme měli plné ruce práce, spousta studentů si kupovala skvěle vypadající zákusky, a na konci dne už nám nic nezbylo. Do naší společné kasy přibylo zase trochu kapitálu, a tak jsme neměli žádný důvod k nespokojenosti.
Zatím naší poslední akcí byla organizace tomboly na maturitním plese naší školy. Už před začátkem plesu se nám podařilo prodat většinu lístků do tomboly, proto jsme měli pro zbytek večera volno. Poté jsme o půlnoci vydávali ceny tomboly. Většina rodičů i studentů si odnesla plnohodnotné ceny. Z tomboly se nic neztratilo ani neukradlo, mohli jsme zhodnotit akci jako úspěšnou.
Při organizaci všech těchto akcí jsme poznali, že není jednoduché upoutat ostatní studenty pro náš produkt. Jsme proto rádi, že nám byly tyto úkoly svěřeny a my je dokázali vyřešit. Nyní už máme nemálo zkušeností se sháněním sponzorů, s organizací náročných akcí i s výrobou poutavých informačních letáků.
Patrik Jehlička
marketingový ředitel
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář